02 april 2008

9.9

Nu het paasvakantie is, ben ik even gaan piepen over de grenzen van onze Westhoek. Bij de buren gaan zien, inspireert altijd. In galerij negenpuntnegen te Roeselare (je moet echt gaan zien op de website, die bezit een fenomenale intro - don't skip it:), bezocht ik op een koude tweede april de tentoonstelling rond werk van Michael Kravagna (°1962).

Deze Oostenrijkse kunstenaar leeft al 20 jaar in België en is voor mij een illustere onbekende. Toch heeft zijn werk me fel bekoord. Mede door het rustige kader en de neoromantische muziek van Gavin Bryars op de achtergrond, kom je echt in de stemming. De grote doeken van Kravagna nodigen uit tot een intieme meditatie. Kleine horizontale lijnen wentelen zich in een wirrelwarrel aan verschillende tinten en rustgevende texturen. Door een dubbele gelaagdheid, bereikt deze fijne artiest een minimalistische barokstijl. Het lijkt een paradox, toch moet je de tijd nemen om de verschillende ritmes in het lijnenspel tot je te laten doordringen. De tentoonstelling loopt nog tot 23 mei 2008. Echt blij verrast en voldaan rondde ik de wandeling af met een kop koffie in 'Pools' op een boogscheut van deze interessante expohal.

2 opmerkingen:

Jakob Dererste zei

Website Michael Kravagna: www.kravagna.com

Jakob Dererste zei

Website Michael Kravagna : www.kravagna.com