01 juli 2008

Auteur zijn?


Als mieren wervelkringelend mijn hersenen belopen
de woorden van mijn evenmens vervagen tot gefluister

snap ik de wereld niet en evenmin de verhalen van

zin en onzin in boekjes bladzijden uitlopend over

de rand van het toelaatbare is dat schrijven? auteur zijn?
ik walg van die bedoening en ontvlucht ze constant voor

andere oorden waar mijn denken verdrinkt in prozac

mijn bloed zich dunnetjes mengt met lichtlopend asaflow

en desalniettemin kan ik het niet laten het genot
in de kiem te smoren de angst te doen zegevieren

over het ongewoon banale van het dagelijkse

leven ik broed een ei uit nieuw boek met nooit gevraagde

woorden regels zinnen waar geen mens op wacht tenzij
ik zelf mijn spiegel mijn libido mijn alter ego

ja ja ik besef het weer ik stop ermee ik wil het niet

nog maar eens ondergaan tot eigen eer vergane glorie.

Joris Dewolf

Geen opmerkingen: